Συμβόλαια Συνεργασίας

Τύποι συνεργασίας Τour Operator και Ξενοδοχείο

On request
Allotment – Guarantee
Commitment
Το allotment
back to back

Η ζήτηση του ξενοδοχειακού προϊόντος μεταβάλλεται κατά τη διάρκεια του έτους. Τα τουριστικά γραφεία επηρεάζονται από τις μεταβολές αυτές, ώστε ποτέ δεν είναι σε θέση να καλύψουν το allotment τους στη χαμηλή τουριστική περίοδο (low season), ενώ ορισμένες φορές ασκούν πίεση για υπερκάλυψη (over allotment) στην υψηλή τουριστική περίοδο (high season).

Για το λόγο αυτό το τμήμα πωλήσεων στην αρχή της τουριστικής περιόδου όταν ακόμη υπάρχει ύφεση στη ζήτηση, επικοινωνούν με τα τουριστικά πρακτορεία και ζητούν αύξηση της κάλυψης του allotment, ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για ευνοϊκή αντιμετώπιση του πρακτορείου στην υψηλή περίοδο.

Οι τιμές των allotments υπόκεινται σε σημαντική έκπτωση από τις επίσημες (τιμές πόρτας). Να σημειωθεί ότι στην υψηλή περίοδο η ζήτηση μεμονωμένων πελατών, οι οποίοι συνήθως χρεώνονται σε τιμή πόρτας, είναι υψηλή. Οπότε η αποδοχή over allotment είναι πράξη που δείχνει ιδιαίτερη εύνοια προς το τουριστικό γραφείο και για το λόγο αυτό είναι σπάνια.

Τα πρακτορεία ενημερώνουν σε τακτά χρονικά διαστήματα τα ξενοδοχεία, για την προβλεπόμενη κίνηση του allotment τους, αποστέλλοντας προβλέψεις κίνησης, που ονομάζονται forecasts.

Όταν οι πελάτες allotment αναχωρούν από το ξενοδοχείο, δεν πληρώνουν για τα συμφωνηθέντα τους, δηλαδή για τη διαμονή και τη διατροφή που αναφέρονται στο allotment. Ο λογαριασμός αυτός εξοφλείται στο μέλλον από το τουριστικό πρακτορείο.

Commitment στη συμφωνία αυτή το πρακτορείο αναλαμβάνει να πληρώσει την τιμή των δωματίων είτε χρησιμοποιηθούν είτε όχι (όπως στην περίπτωση guarantee), αλλά επιπλέον πληρώνει και τα έξοδα των δωματίων αυτών για την περίοδο της συμφωνίας. Κατά κανόνα η συμφωνία αυτή καλύπτει το σύνολο της ξενοδοχειακής δυναμικότητας. Τα έξοδα αυτά αφορούν στον καθαρισμό, στην συντήρηση, στην ενέργεια, κλπ