Κοστολόγηση Εμπειρικών Προϊόντων

Η κοστολόγηση των τουριστικών υπηρεσιών με επίκεντρο τα εμπειρικά προϊόντα εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως είναι οι νομοθετικές ρυθμίσεις, η φορολογία, οι κανόνες της αγοράς, οι τιμές πώλησης των ανταγωνιστικών προϊόντων, τα τεχνολογικά συστήματα που εφαρμόζονται, η πολιτική του εκάστοτε τουριστικού γραφείου κλπ.
Οι τιμές των εμπειρικών προϊόντων παίζουν τεράστιο ρόλο στην πορεία του στην αγορά και μπορούν να κινηθούν ανάμεσα σε δύο όρια: να μην είναι χαμηλότερες του κόστους ή τόσο υψηλές που να μηδενίζεται η ζήτηση.
Η τιμολόγηση με την πρόσθεση ενός ποσοστού πάνω στο κόστος δημιουργώντας τη σωστή ισορροπία αξίας – τιμής (value for money).
H τιμή πώλησης θα είναι Α+ΑxΠ% πλέον φόρων, όπου Π είναι το επιθυμητό ποσοστό κέρδους.
Ειδικότερα για τα τουριστικά γραφεία το τελικό ποσό θα πρέπει να προκύπτει από μια λογική προμήθεια (πολλές φορές είναι και συγκεκριμένο, προσυμφωνημένο ποσό) επί της τιμής πωλήσεως του προϊόντος, το οποίο πολλές φορές ποικίλει παρότι υπάρχουν σχετικά προκαθορισμένα επίπεδα (ξενοδοχεία 8%-10, κ.λπ.).
Ένα προϊόν με βάσει τον εμπειρικό βιωματικό τουρισμό δε μπορεί να έχει ένα περιθώριο κέρδους που θα κάνει το προϊόν απαγορευτικό.