Ψηφιακό Μάρκετινγκ (SOSTEC)

Η πληροφορία αποτελεί την «ψυχή» της τουριστικής βιομηχανίας, καθώς τα αγαθά αγοράζονται νωρίτερα από τη χρήση τους και μακριά από τον τόπο της κατανάλωσης.
Η έγκαιρη κι ακριβής πληροφορία η οποία συσχετίζεται με τις ανάγκες των τουριστών, αποτελεί το κλειδί στην ικανοποίηση της τουριστικής ζήτησης.
Οι σύγχρονες ΤΠΕ και το διαδίκτυο παρέχουν νέα, ιδιαίτερα αποτελεσματικά εργαλεία στην προώθηση των προορισμών, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στην αναζήτηση πληροφοριών, στην κατανόηση της συμπεριφοράς των τουριστών, στη λήψη αποφάσεων και στο σχεδιασμό, ώστε να καταστεί χρήσιμη η διαχείριση της γνώσης των τουριστών.

Ως ψηφιακό μάρκετινγκ ορίζεται η αξιοποίηση κι εφαρμογή του διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών και ηλεκτρονικών μέσων για την υλοποίηση των στόχων του μάρκετινγκ, καθώς και για την υποστήριξη των ιδεών του σύγχρονου μάρκετινγκ .
Η χρήση της τεχνολογίας έχει αναπτύξει νέες δραστηριότητες στον τουρισμό, τροποποιώντας την κλασική τουριστική εμπειρία ή ακόμα εντελώς νέες εμπειρίες στηρίχτηκαν στη σύγχρονη τεχνολογία .

Το διαδίκτυο εξυπηρετεί βασικές λειτουργίες για τον τουρισμό:

  • προώθηση (με τη χρήση των πολυμέσων και των τεχνικών εικονικής πραγματικότητας)
  • διανομή προϊόντων
  • επικοινωνία
  • διαχείριση (ηλεκτρονική διαχείριση του προορισμού, αλλά και των σχέσεων πελατείας),και έρευνα (π.χ. διερεύνηση της απήχησης του προορισμού στους τουρίστες, αλλά και των σύγχρονων τάσεων)

Η νέα τάση βασίζεται στα ακόλουθα τέσσερα συστατικά:

  • Ψηφιοποίηση
  • Μεγάλο όγκος δεδομένων
  • Εικονική πραγματικότητα
  • Ίντερνετ

Τα παραπάνω συστατικά αλληλεπιδρούν άμεσα με:

  • Τουριστικές πηγές (τη φυσική και πολιτιστική κληρονομιά, τη γαστρονομία, τις αθλητικές δραστηριότητες, τις εκδηλώσεις)
  • Υποδομές (υγεία, μεταφορές, ενέργεια, ασφάλεια, τεχνολογίες επικοινωνίας και πληροφορίας) και
  • Υπηρεσίες τουρισμού (διαμονή, διασκέδαση, πληροφόρηση, εστίαση)