H διαχείριση των προορισμών βασίζεται στον συντονισμό όλων των συστατικών του προορισμού, μέσα από μία στρατηγική προσέγγιση.
Η αποτελεσματική διοίκηση και διαχείριση ενός προορισμού πρέπει να βάζει κάποιους στόχους, όπως είναι η ποιότητα των υπηρεσιών, να δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας, να βελτιώνει τις υποδομές του προορισμού, να διασφαλίζει την βιωσιμότητα σε όλα τα επίπεδα ανάπτυξης προορισμού.
Η διαχείριση των προορισμών, είναι πολύπλοκο ζήτημα, που απαιτεί συστηματική προσέγγιση τόσο από την πλευρά της ζήτησης όσο και από την πλευρά της προσφοράς. Από την πλευρά της ζήτησης, οι τουρίστες έχουν πολλές επιλογές, ενώ από την πλευρά της προσφοράς ο προορισμός πρέπει να είναι ανταγωνιστικός σε σχέση με άλλους προορισμούς.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού ορίζει τους Οργανισμούς Διαχείρισης Προορισμού σαν τους οργανισμούς που είναι υπεύθυνοι για την διοίκηση και το μάρκετινγκ των προορισμών.
Οι Οργανισμοί Διαχείρισης Προορισμού είναι Οργανισμοί Υπεύθυνοι για τη διοίκηση και / ή το μάρκετινγκ προορισμών και μπορούμε να τους συναντήσουμε με διαφορετικές ονομασίες, οργανωτική δομή και νομική μορφή.
Κατηγοριοποιούνται με βάση τρία κριτήρια:
Οι Οργανισμοί Διαχείρισης Προορισμού επιτελούν τις ακόλουθες λειτουργίες:
Ο Οργανισμός Διαχείρισης Προορισμού- Destination Management Organisation DMO αποτελεί συνεργατικό φορέα που θα επιδιώκει τη σύμπραξη όλων των δημοσίων και ιδιωτικών φορέων που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τον τουρισμό μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και ανταγωνιστικός ως προς την παροχή υπηρεσιών για εξασφάλιση εσόδων από τον ιδιωτικό τομέα και από εθνικά ή ευρωπαϊκά προγράμματα.
Η διάρθρωση του DMO θα αποτελείται από τις τρεις παρακάτω εμπλεκόμενες ομάδες:
Έρευνα Μάρκετινγκ για τουριστικούς προορισμούς
Προτιμήσεις επισκεπτών και Τουριστικοί Προορισμοί