Αναλύοντας την Αγορά των Καταναλωτών

Η έννοια του κινήτρου στον τουρισμό.

Δεν είναι εύκολο να χαρτογραφηθούν οι διαστάσεις της έννοιας του κινήτρου στο ταξιδιωτικό πλαίσιο, ούτε και να κατανοηθούν πλήρως, αν και φαίνεται ότι συμπεριλαμβάνουν:

  • Την ιδέα ότι το ταξίδι συνδέεται αρχικά με τις ανάγκες και αυτό αποδεικνύεται με όρους επιθυμιών και με τη δύναμη του κινήτρου ή με την ώθηση ως ενεργοποιητή της ανθρώπινης δράσης.
  • Την αντίληψη ότι το κίνητρο θεμελιώνεται στις κοινωνιολογικές και ψυχολογικές πλευρές των κανόνων, των πολιτιστικών θεωρήσεων, των αντιλήψεων, κ.λπ. που έχουν αποκτηθεί, οδηγώντας έτσι σε μορφές κινήτρων που περιστρέφονται γύρω απ’ το άτομο.
  • Την άποψη ότι η εικόνα του τουριστικού προορισμού που δημιουργείται μέσα από επαγωγικά ή οργανικά επικοινωνιακά κανάλια, επηρεάζει τα κίνητρα και κατά συνέπεια τη μορφή του ταξιδιού που τελικά θα επιλεγεί.

Οι μέχρι σήμερα μελέτες για τα τουριστικά κίνητρα εστιάζεται στις παρακάτω σε τρεις κύριες περιοχές:

  • Τις δραστηριότητες ως κίνητρο (activities as motivation).
  • Τις ψυχολογικές ανάγκες (psychological needs).
  • Την προσέγγιση του κύκλου ζωής (lifecycle approach).