Εισαγωγή στο mTourism

Mobile Business
Το σύνολο των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, που πραγματοποιείται μέσα από κινητές συσκευές, συνδεδεμένες στο Διαδίκτυο.
Η ταχεία εξέλιξη της τεχνολογίας κινητών τηλεφώνων και ειδικότερα των smartphone, έχει οδηγήσει σε άνθηση του κινητού ηλεκτρονικού εμπορίου ecommerce.
Η έκταση ειδικότερα στον τομέα του τουρισμού έχει δημιουργήσει μια διακριτή κατηγορία μελέτης mtourism (mobile + tourism).
Το κινητό τηλέφωνο αποτελεί το βασικότερο εργαλείο πληροφόρησης και άντλησης δεδομένων.

Πλεονεκτήματα Mobile Commerce για επιχειρήσεις

  • Πρόσβαση σε νέες αγορές
  • Συνεχής λειτουργία
  • Ταχύτητα, συνέπεια και ακρίβεια στην αποστολή και παράδοση προϊόντων
  • Μείωση κόστους
  • Καλύτερος έλεγχος αποθεμάτων
  • Βελτίωση της εικόνας και της φήμης της επιχείρησης
  • Ισχυρότερες πελατειακές σχέσεις
  • Γεωγραφικό στίγμα
  • Εξατομίκευση προϊόντων και υπηρεσιών
  • Απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος
  • Πανταχού παρουσία και προσιτότητα
  • Δυνατότητα παρακολούθησης παραγγελίας
  • Μεγαλύτερο εύρος επιλογών
  • Αλληλεπίδραση και επικοινωνία με άλλους πελάτες
  • Επίτευξη χαμηλότερης τιμής και καλύτερης ποιότητας
  • Εξοικονόμηση χρόνου και χρημάτων
  • Άνεση και ελαστικότητα
  • Διασπορά
  • Προσωποποιημένες υπηρεσίες
  • Εντοπισμός
  • Ασφάλεια


Εφαρμογές m-commerce

  • Mobile Advertising
  • Λήψη ενημερωτικών διαφημιστικών
  • Απόκτηση διαφημιστικών κουπονιών για εξαργύρωση σε συνεργαζόμενα καταστήματα
  • Απόκτηση ψυχαγωγικού περιεχομένου (ringtones, screensavers, παιχνίδια)
  • Συμμετοχές σε διαγωνισμούς
  • Εντοπισμός καταστημάτων, τραπεζών, φαρμακείων, κλπ με βάση τη γεωγραφική θέση
  • Διαφημιστικά βίντεο μέσω banners
  • Αυτόματη μεταφορά στην ιστοσελίδα της επιχείρησης, επιλέγοντας το διαφημιστικό εικονίδιο
  • Καταχώρηση ψήφου σε ψηφοφορίες που πραγματοποιούν οι επιχειρήσεις για βελτίωση της ψυχογράφησης της συμπεριφοράς των καταναλωτών, κλ

Mobile Banking

  • Πληροφορίες για κινήσεις λογαριασμών, υπόλοιπα και κινήσεις πιστωτικών και χρεωστικών καρτών
  • Δυνατότητα μεταφοράς λογαριασμών, αποπληρωμής δανείων και άλλων λογαριασμών και υποχρεώσεων
  • Δυνατότητα αίτησης σχετικά με κάποιο δάνειο, μετοχή ή έκδοση βιβλιάριου και εγγυητικής επιστολής
  • Άμεση ενημέρωση του πελάτη σχετικά με το χαρτοφυλάκιο των μετοχών του
  • Συναλλαγματικές ισοτιμίες
  • Μετατροπές εθνικών νομισμάτων σε ξένα
  • Πραγματοποίηση συναλλαγών σε πραγματικό χρόνο real time
  • Πάγιες εντολές εξόφλησης λογαριασμών, όπως ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ, κλπ
  • Εντολές ακύρωσης ή επανέκδοσης πιστωτικών και χρεωστικών καρτών
  • Εντολή επανέκδοσης λογαριασμών

Mobile Payment
Προπληρωμένες αγορές:
Ο καταναλωτής πληρώνει προκαταβολικά ένα συγκεκριμένο ποσό για την αγορά της υπηρεσίας ή των αγαθών που θα αγοράσει με τη μορφή αγοραστικών μονάδων ή μονάδων μίας κάρτας ομιλίας. Για παράδειγμα, οι prepaid κάρτες και τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια αποτελούν είδη προπληρωμένων αγορών.

Αγορά σε πραγματικό χρόνο:
Ο καταναλωτής πραγματοποιεί την αγορά ενός προϊόντος ή μίας υπηρεσίας, την ίδια στιγμή που εξερευνά μέσω της κινητής του συσκευής την ηλεκτρονική ιστοσελίδα μίας επιχείρησης, που έχει επισκεφθεί. Ένα παράδειγμα αγοράς σε πραγματικό χρόνο είναι η αγορά ενός αγαθού μέσω χρεωστικής κάρτας.

Πληρωμές μετά την αγορά:
Ο καταναλωτής πληρώνει μετά την ηλεκτρονική αγορά, είτε με χρέωση της πιστωτικής του κάρτας ή με χρέωση του λογαριασμού του κινητού τηλεφώνου. Για παράδειγμα, ένας χρήστης «κατεβάσει» μία εφαρμογή για την κινητή του συσκευή με χρέωση του επόμενου λογαριασμού.

Mobile E-bill
ένα ηλεκτρονικό σύστημα υπηρεσιών για λογαριασμούς, που ο καταναλωτής μπορεί να χρησιμοποιήσει μέσω της κινητής του συσκευής. Πρόκειται για ένα γρήγορο, εύκολο και ασφαλή τρόπο πρόσβασης του χρήστη στους λογαριασμούς του, με σκοπό να ενημερωθεί άμεσα για τον τρέχοντα ή προηγούμενους λογαριασμούς, εξασφαλίζοντας την προστασία των προσωπικών δεδομένων και εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο.
Λογαριασμοί κινητής τηλεφωνίας
Λογαριασμοί σταθερής τηλεφωνίας/ Internet
Λογαριασμοί τραπεζών

Mobile Shopping
Μεγαλύτερο εύρος πελατών
Μεγαλύτερη ευελιξία λόγω αυτοματοποίησης διαδικασιών
Επίτευξη χαμηλότερου κόστους
Καλύτερη διαχείριση
Πιο αποτελεσματικός έλεγχος
eTourism και mTourism στο Διεθνές Περιβάλλον