Αρχές αποτελεσματικής οργάνωσης ξενοδοχειακών επιχειρήσεων

  • Καθορισμός συγκεκριμένων, κατά προτίμηση μετρήσιμων, στόχων για την επιχείρηση αλλά και για τα επιμέρους τμήματα και τις ομάδες αυτής.
  • Ύπαρξη σαφούς ιεραρχικής δομής στο εσωτερικό της τουριστικής επιχείρησης.
  • Ισορροπία και δικαιοσύνη μεταξύ εξουσίας και ευθύνης.
  • Δημιουργία αποτελεσματικής επικοινωνίας.
  • Τήρηση λιτής και όπου είναι δυνατόν ρηχής οργανωτικής δομής.
  • Έμφαση στην οργανωτική ευελιξία και τον αποτελεσματικό συντονισμό.
  • Η οργάνωση πρέπει να είναι δυναμική και όχι στατική.
  • Ανάγκη προσαρμογής των στελεχών στην εξέλιξή τους στην ιεραρχία.
  • Οι τουριστικές επιχειρήσεις ως οργανισμοί μάθησης και παραγωγής νέας γνώσης.
  • Κάθε τουριστική επιχείρηση πρέπει να αποκτήσει τον «χαρακτήρα» της, την οργανωσιακή της κουλτούρα.