Κατά τον Middleton πέντε είναι τα κύρια συστατικά που συνθέτουν το συνολικό τουριστικό προϊόν ενός προορισμού:
Σύμφωνα με 6Α στο μοντέλο του Buhallis τον προορισμό συνθέτουν: Αξιοθέατα (Attractions) φυσικά, τεχνητά, κληρονομιά, ειδικά γεγονότα
Δυνατότητα Πρόσβασης (Accessibility)-συμπεριλαμβανομένων όλων των συστημάτων μεταφοράς, τερματικά και οχήματα
Εξυπηρετήσεις (Amenities)-συμπεριφορά, εγκαταστάσεις στέγασης και τομέα εστιάσεως, που πουλούν λιανικώς, άλλες τουριστικές υπηρεσίες
Διαθέσιμα Προσχεδιασμένα τουριστικά πακέτα από τους μεσάζοντες τουριστικών υπηρεσιών (Available packages)
Δραστηριότητες (Activities)-όλες οι δραστηριότητες διαθέσιμες στον προορισμό που οι πελάτες θα κάνουν κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους
Βοηθητικές Υπηρεσίες (Ancillary services)-υπηρεσίες που χρησιμοποιούνται από τους τουρίστες όπως τα νοσοκομεία, οι τράπεζες, τηλεπικοινωνίες κ.λ.π
Τουριστική ανάπτυξη και βιωσιμότητα – Ανάλυση παραγόντων επιρροής
Γιατί είναι σημαντική η βιωσιμότητα των προορισμών
Επιλογή των Τουριστών
Οι τουρίστες ολοένα και περισσότερο επιλέγουν προορισμούς, που προάγουν βιώσιμες πρακτικές.
Κοινά Οφέλη
Είναι ο καλύτερος τρόπος διασφάλισης οφελών για όλους: για τους κατοίκους, τους τουρίστες και τους επενδυτές.
Κερδοφορία και Φήμη Ανεβαίνει η κερδοφορία και η φήμη εταιρειών και τουριστικών προορισμών.
Διατήρηση των Πόρων
Εξασφαλίζει ότι οι πόροι –φυσικοί και πολιτιστικοί– διατηρούνται για τις μελλοντικές γενιές.