Ανάλυση του τουριστικού συστήματος και των τουριστικών προορισμών

Κατά τον Middleton πέντε είναι τα κύρια συστατικά που συνθέτουν το συνολικό τουριστικό προϊόν ενός προορισμού:

  • Τα αξιοθέατα του τόπου προορισμού (φυσικό περιβάλλον, αρχιτεκτονική, αρχαιολογικοί χώροι, ήθη κι έθιμα, πολιτιστικές εκδηλώσεις κ.τ.λ.).
  • Οι εγκαταστάσεις και υπηρεσίες του τόπου προορισμού (καταλύματα, χώροι εστίασης και ψυχαγωγίας, εμπορικά καταστήματα, μέσα μαζικής μεταφοράς κ.τ.λ.)
  • Η ευκολία πρόσβασης στον τόπο προορισμού μέσω των υπαρχουσών υποδομών μεταφορών (πχ. οδικό και αεροπορικό δίκτυο) και γενικότερα η σύνδεση του τουριστικού προορισμού με την υπόλοιπη ενδοχώρα και με τα κέντρα προέλευσης επισκεπτών.
  • Το σύνολο των εικόνων και εντυπώσεων του τόπου προορισμού, που αποκομίζει ο τουριστικός επισκέπτης, καθώς και την επιβεβαίωση, ή όχι αυτών σε σχέση με τις προσδοκίες ή επιθυμίες του.
  • Η τιμή του τουριστικού προϊόντος, δηλαδή το συνολικό κόστος της μετακίνησης, διαμονής, διατροφής και συμμετοχής σε δραστηριότητες.


Σύμφωνα με 6Α στο μοντέλο του Buhallis τον προορισμό συνθέτουν: Αξιοθέατα (Attractions) φυσικά, τεχνητά, κληρονομιά, ειδικά γεγονότα
Δυνατότητα Πρόσβασης (Accessibility)-συμπεριλαμβανομένων όλων των συστημάτων μεταφοράς, τερματικά και οχήματα
Εξυπηρετήσεις (Amenities)-συμπεριφορά, εγκαταστάσεις στέγασης και τομέα εστιάσεως, που πουλούν λιανικώς, άλλες τουριστικές υπηρεσίες
Διαθέσιμα Προσχεδιασμένα τουριστικά πακέτα από τους μεσάζοντες τουριστικών υπηρεσιών (Available packages)
Δραστηριότητες (Activities)-όλες οι δραστηριότητες διαθέσιμες στον προορισμό που οι πελάτες θα κάνουν κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους
Βοηθητικές Υπηρεσίες (Ancillary services)-υπηρεσίες που χρησιμοποιούνται από τους τουρίστες όπως τα νοσοκομεία, οι τράπεζες, τηλεπικοινωνίες κ.λ.π
Τουριστική ανάπτυξη και βιωσιμότητα – Ανάλυση παραγόντων επιρροής

Γιατί είναι σημαντική η βιωσιμότητα των προορισμών
Επιλογή των Τουριστών
Οι τουρίστες ολοένα και περισσότερο επιλέγουν προορισμούς, που προάγουν βιώσιμες πρακτικές.

Κοινά Οφέλη
Είναι ο καλύτερος τρόπος διασφάλισης οφελών για όλους: για τους κατοίκους, τους τουρίστες και τους επενδυτές.
Κερδοφορία και Φήμη Ανεβαίνει η κερδοφορία και η φήμη εταιρειών και τουριστικών προορισμών.

Διατήρηση των Πόρων
Εξασφαλίζει ότι οι πόροι –φυσικοί και πολιτιστικοί– διατηρούνται για τις μελλοντικές γενιές.