Εμπλουτισμός τουριστικού προϊόντος

Η εφαρμογή μιας στρατηγικής διαφοροποίησης θα πρέπει να επιφέρει τη διαφοροποίηση σε κάθε συστατικό, που συνθέτει τον προορισμό, ή την τουριστική επιχείρηση όπου αυτό μπορεί να γίνει ή υπάρχει περιθώριο να γίνει.
Η αξία, που θα δημιουργήσει μέσα από την διαφοροποίηση ο προορισμός ή η τουριστική επιχείρηση, θα πρέπει να δημιουργείται από αυτήν και ένα μικρό εύρος άλλων προορισμών.
Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μέσα από τη διαφοροποίηση είτε του προορισμού είτε της τουριστικής επιχείρησης θα επέλθει από την επιλογή της καταλληλότερης στρατηγικής, η οποία θα ταιριάζει ορθότερα στο ανταγωνιστικό περιβάλλον του τόπου και στη συνέχεια από την οργάνωση δραστηριοτήτων προστιθέμενης αξίας, που υποστηρίζουν την επιλεγμένη επιχειρηματική στρατηγική.
Ο εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος μέσω της διαφοροποίησης στοχεύει στην απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και την επίτευξη της μοναδικότητας, σε σχέση με άλλες ανταγωνιστικούς προορισμούς ή τουριστικές επιχειρήσεις.

Η διαφοροποίηση ειδικότερα όταν απευθυνόμαστε σε μια τουριστική επιχείρηση μπορεί να αφορά:

  • Αλλαγές και εμπλουτισμό στην προμηθευτική αλυσίδα με τη χρήση για παράδειγμα τοπικών παραδοσιακών προϊόντων σε επιχειρήσεις φιλοξενίας και εστίασης δίνοντας ταυτότητα και μοναδικότητα στη προσφερόμενη υπηρεσία.
  • Δραστηριότητες marketing και πωλήσεων με σύγχρονα ψηφιακά μέσα.
  • Κατασκευαστική υπεροχή με υποδομές όπου δύσκολα μπορεί να αντιγράψει ο ανταγωνισμός, η οποία θα υιοθετεί την τοπική αρχιτεκτονική και θα σέβεται το περιβάλλον. Ειδικότερα στον τομέα των ξενοδοχείων, η υψηλή ξενοδοχειακή αισθητική (αρχιτεκτονική, Interior design, φωτισμός, κα).
  • Δραστηριότητες έρευνας και ανάπτυξης με στόχο την συνεχή βελτίωση και διατήρηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος μέσω της διαφοροποίησης.

Η επιχείρηση ή ο προορισμός που επιθυμούν εμπλουτισμό θα πρέπει να ακολουθήσουν συγκεκριμένες τακτικές όπως:

  • Ανθεκτικότητα στο χρόνο: θα πρέπει να δημιουργήσει ένα προϊόν με ανθεκτικότητα στο χρόνο, ένα προϊόν με έμφαση στον πολιτισμό και την ενεργοποίηση όλων των στοιχείων που το αποτελούν. Οι ενέργειες και η φήμη να αποτελέσει μια σταθερή προσπάθεια με ανθεκτικότητα στο χρόνο.
  • Διαφάνεια: με διαφάνεια και ειλικρίνεια να απευθύνεται στα κοινά, τόσο για τα πλεονεκτήματα, όσο και για τις πιθανές αδυναμίες στο περιβάλλον, τα οποία μαζί με τους πολίτες και του επισκέπτες να συν-διαχειριστεί.
  • Δυνατότητα αντιγραφής: Το προϊόν που θα δημιουργήσει, αυτό το πολυσύνθετο μίγμα, , θα πρέπει να μην μπορεί να αντιγραφεί από άλλους προορισμούς ή τουριστικές επιχειρήσεις.