Διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος

Όταν εξετάζουμε ευρύτερα ένα τουριστικό προϊόν είτε στο σύνολο του αλλά και ειδικότερα σε ένα από τα συστατικά του, η πιο σημαντική στρατηγική για τον εμπλουτισμό αυτού του προϊόντος είναι η αυτή της διαφοροποίησης.
Η διαφοροποίηση όσον αφορά το τουριστικό προϊόν δεν σχετίζεται με την επιδίωξη μοναδικότητας, ώστε να είναι μία ένα τουριστικό πακέτο διαφορετικό, αλλά με τη διαδικασία εκείνη κατά την οποία αναπτύσσεται ένα μόνο χαρακτηριστικό μίας τουριστικής υπηρεσίας/προϊόντος, έτσι ώστε να διαφοροποιηθεί από τους άλλους παρόχους του συγκεκριμένου προϊόντος.
Αυτό μπορεί να ισχύσει είτε στο στενό περιβάλλον των ανταγωνιστών σε μια περιοχή- προορισμό είτε ακόμη και σε διεθνές επίπεδο.

Η συνθετότητα του τουριστικού προϊόντος αλλά και των χαρακτηριστικών του, που είναι ενιαία.
Μέσα από τη διαφοροποίηση καταδεικνύονται όλοι εκείνοι οι τομείς όπου δύναται να λάβει μέρος ο εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος.
Ο εμπλουτισμός αποτελεί παράγοντα διαφοροποίησης των τουριστικών προϊόντων και των συστατικών τους εκείνων που θα επιλεγούν.
Τόσο οι διαχειριστές προορισμών όσο και τουριστικών επιχειρήσεων, να επιλέξουν εκείνες τις στρατηγικές βάσει των αναγκών και επιθυμιών των σύγχρονων καταναλωτών, που συμβάλλουν στην υπεραξία του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος- υπηρεσίας κατακτώντας το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών τους.