Η έννοια της αγοράς για τον τουριστικό κλάδο

Οι τουριστικές επιχειρήσεις δέχονται κρατήσεις από όλο τον πλανήτη. Οι πελάτες που επιλέγουν το ξενοδοχείο, το τουριστικό γραφείο, το εστιατόριο από απόσταση, ανεξάρτητα από ποια χώρα προέρχονται θεωρείται ότι αποτελούν τη διεθνή ξενοδοχειακή αγορά.

Οι πελάτες της διεθνούς αγοράς, κάνουν οι ίδιοι ή μέσω τουριστικών γραφείων κρατήσεις, που αφορούν στα δωμάτια του ξενοδοχείου και στη συμφωνία διατροφής τους, δηλαδή στα συμφωνηθέντα.
Οι τουριστικές επιχειρήσεις πωλούν τα προϊόντα τους σε δύο αγορές. Την διεθνή και την τοπική.

Ο ανταγωνισμός σε τοπικό επίπεδο είναι εμφανής και σημαντικός. Ο ανταγωνισμός όμως στη διεθνή αγορά είναι μικρής σημασίας για το ξενοδοχείο.
Αυτό συμβαίνει διότι το ξενοδοχείο έχει περιορισμένη δυνατότητα προσφοράς δωματίων, η οποία σε ημερήσια βάση δεν μπορεί να υπερβεί τη δυναμικότητά του, ενώ ταυτόχρονα η υποψήφια πελατεία στον πλανήτη είναι εκατοντάδες εκατομμύρια