Προφίλ των σύγχρονων καταναλωτών

Ο «ψηφιακός» (digital) τουρίστας έχει πλέον μία νέα καταναλωτική συμπεριφορά και επιδιώκει την αυθεντική εμπειρία ενώ θεωρεί ιδιαίτερα σημαντικό το προϊόν του βιώσιμου τουρισμού.
Η νέα τάση είναι οι ψηφιακές πλατφόρμες, που προσφέρουν προσωποποιημένα τουριστικά προϊόντα και υπηρεσίες στο δυνητικό επισκέπτη.
Στον τουρισμό του ευρωπαϊκού χώρου παρατηρούνται δομικές αλλαγές λόγω της ψηφιοποίησης της οικονομίας, που έχουν ως επίκεντρο τον digital επισκέπτη, του οποίου οι προσδοκίες πρέπει να ικανοποιηθούν με τη δημιουργία νέων τουριστικών προϊόντων και με σχεδίαση και προβολή εμπειριών, που θα προσδίδουν προστιθέμενη αξία στα προσφερόμενα προϊόντα και υπηρεσίες, καθώς και υψηλής έντασης επικοινωνία και συνδεσιμότητα.
Η ανταγωνιστικότητα ενός προορισμού εντείνεται από τη δημιουργία εμπειριών στον επισκέπτη και όχι μόνο την απλή ικανοποίηση των αναγκών του με μάρκετινγκ που αγγίζει το συναίσθημα.

Τι απαιτεί ο νέος Επισκέπτης

  • Αυθεντική επαφή με τους ντόπιους
  • Μέσω εμπειριών κατανόηση του προορισμού που τον φιλοξενεί όσο και τη δική του ύπαρξη
  • Εξατομικευμένες υπηρεσίες και προσωπική επαφή
  • Οι ταξιδιώτες στρέφουν το ενδιαφέρον τους στις λεγόμενες «δεύτερες» πόλεις
  • Εμπειρίες που θ’ αλλάξουν τη ζωή των επισκεπτών
  • Προσωπική ανάπτυξη και προκλήσεις (πχ εθελοντικός τουρισμός)
  • Αίσθηση «ολοκλήρωσης και επίτευξης» στα ταξίδια
  • Το βίωμα να προσθέτει νόημα στη ζωή
  • Χρόνο για προβληματισμό
  • Συμμετοχή σε δύσκολες δραστηριότητες
  • Spiritual Tours (πχ Yoga Ινδία)
  • Ταξίδι που θα συνδυάζει Πολιτισμό, Πνευματικότητα και Περιπέτεια

Μillennials

  • 18-30 ετών νεότεροι σε ηλικία ταξιδιώτες, περιπετειώδεις και τεχνολογικά «εθισμένοι».
  • Τους αρέσει να επισκέπτονται νέους προορισμούς.
  • Να βιώνουν την τοπική κουλτούρα και τρόπο ζωής και να εξερευνούν νέες κουλτούρες και πολιτισμούς.
  • Όχι στημένες «τουριστικές» δραστηριότητες.
  • Σχεδιάζουν μόνοι τα ταξίδια τους μέσω του διαδικτύου (πριν, κατά τη διάρκεια, μετά).
  • Κοινοποιούν την εμπειρία τους (social media).
  • Το 78% των Μillennials θα προτιμούσε να ξοδέψει διαθέσιμα χρήματα για μια εμπειρία παρά για κάποιο υλικό αγαθό.
  • Το 34% αποταμιεύει έστω και μικρά ποσά (ATTO).
  • 1,8 δις. και ζητούν αυθεντικότητα (ITB).
  • Το 2020 -320 εκατ. ταξίδια – 25% των διεθνών αφίξεων (WYSE).

Δείτε το ακόλουθο βίντεο και αναλύστε το προφίλ των millennials

Active Senior

  • 60+
  • Έμπειροι ταξιδιώτες,
  • Επιθυμούν την «ελεγχόμενη περιπέτεια»,
  • Υψηλή αγοραστική δύναμη,
  • Εξερευνούν νέους τόπους.
  • Θέλουν υγιεινή τοπική διατροφή.
  • «Δίψα» για ενημέρωση, λεπτομέρειες.
  • Τίποτα στην τύχη.
  • Aυτό-προσδιορίζονται από το ταξίδι τους (ATTO).

Δείτε το ακόλουθο βίντεο και αναλύστε το προφίλ των active senior

Corporate Citizens

  • 34-50 ετών.
  • Αυθόρμητες προσωποποιημένες στις ανάγκες τους ταξιδιωτικές εμπειρίες.
  • Συνδυάζουν τις υποχρεώσεις με αναψυχή.
  • Όχι αρνητικές εκπλήξεις στο ταξίδι τους.
  • Επαναλαμβανόμενοι πελάτες (διαμονή, εστίαση).
  • Luxury υπηρεσίες (spa, fitness room, κομμωτήριο).
  • Υπηρεσίες δωματίου (printer, photocopier, coffee, appletv).
  • Συνεργάζονται με τουριστικά γραφεία σύμβουλους ταξιδιών (ATTO).