Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ για τουριστικές επιχειρήσεις

Δραστηριότητα, σύνολο θεσμών και διαδικασιών για τη δημιουργία, την επικοινωνία, την παράδοση και την ανταλλαγή προσφορών που έχουν αξία για τους τουρίστες πελάτες, συνεργάτες και γενικά για την κοινωνία.

Συναλλαγή – Αφορά δυο πλευρές, τουριστική επιχείρηση-οργανισμός με επισκέπτη όπου:

  • Η κάθε μια διαθέτει κάτι που έχει αξία για την άλλη
  • Υπάρχει η επιθυμία και η δυνατότητα να δοθεί κάτι στην άλλη πλευρά
  • Υπάρχει τρόπος επικοινωνίας μεταξύ τους

Η αξία αποτελεί σημαντικό παράγοντα στο μάρκετινγκ.
Η αντίληψη του τουρίστα πελάτη για όλα τα οφέλη ενός τουριστικού προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, με αντίβαρο το κόστος απόκτησης και κατανάλωσης.
Τα οφέλη μπορεί να είναι λειτουργικά, εμπειρικά ή βιωματικά και / ή ψυχολογικά.
Το κόστος είναι χρήματα που πληρώνονται για:

  • να αγοραστεί το προϊόν ή η υπηρεσία
  • για την απόκτηση πληροφοριών για το προϊόν / υπηρεσία, την πραγματοποίηση της αγοράς, την εκμάθηση της χρήσης του
  • για τη συντήρησή του και την απόρριψή του.

Ανάπτυξη Στρατηγικών και Σχεδίων Μάρκετινγκ
Το μίγμα μάρκετινγκ αποτελεί την συστημική και στρατηγική προσέγγιση του μάρκετινγκ.
Το τουριστικό προϊόν, η τιμή, το σημείο πώλησης και η επικοινωνία / προώθηση.

Για την ανάπτυξη ενός αποτελεσματικού μίγματος μάρκετινγκ όσον αφορά τα τουριστικά προϊόντα, οι υπεύθυνοι μάρκετινγκ θα πρέπει:

  • να έχουν γνώσεις για τα ζητήματα και τις εναλλακτικές λύσεις, που σχετίζονται με κάθε ένα από τα στοιχεία αυτά
  • να είναι ενήμεροι για το πώς αυτά τα στοιχεία μπορούν να συνδυαστούν για να αποτελέσουν ένα αποδοτικό πρόγραμμα μάρκετινγκ
  • να αναλύουν την αγορά και να χρησιμοποιούν τα δεδομένα για την ανάπτυξη της στρατηγικής και του μίγματος μάρκετινγκ


Το ΜΚΤ Mix πρέπει να διευκολύνει την σύγκριση!
Τουριστικό Προϊόν: να χρησιμοποιηθούν τα χαρακτηριστικά του σαν κριτήρια τμηματοποίησης της αγοράς.
Προβολή: διαφοροποίηση προϊόντος από ανταγωνισμό, σημαντική η μάρκα.
Διανομή: Επιλεκτική διανομή μέσα από travel agent, και tour operator του εξωτερικού (καλή φήμη, καλή τοποθεσία, άνεση χώρου κτλ).
Τιμή: αντίστοιχη με τις χρησιμότητες, που προσφέρει το τουριστικό προϊόν, αν διαφορετική από τα υποκατάστατα πρέπει να υπάρχει δικαιολογία, να καλύπτει τα ποσοστά κέρδους των ενδιαμέσων λόγω χαμηλής ταχύτητας κυκλοφορίας.

Το ΜΚΤ Mix πρέπει να δημιουργεί ισχυρές εικόνες μοναδικότητας και αποκλειστικότητας των τουριστικών προϊόντων.
Ξεκάθαρη και μοναδική τοποθέτηση του τουριστικού προϊόντος.
Έμφαση στα χαρακτηριστικά του προϊόντος και στον τρόπο παραγωγής του (διασφάλιση υψηλής ποιότητας).
Προσεγμένη και ακριβή συσκευασία – Υψηλή τιμή.
Πιστότητα μάρκας του τουριστικού προϊόντος.
Ελάχιστα κανάλια διανομής (το προϊόν πρέπει να είναι δυσεύρετο!)
Αυστηρότατα κριτήρια επιλογής καταστήματος.
Προβολή: κύρος, γόητρο, αριστοκρατία, δύναμη, γούστο κτλ.