Δραστηριότητα, σύνολο θεσμών και διαδικασιών για τη δημιουργία, την επικοινωνία, την παράδοση και την ανταλλαγή προσφορών που έχουν αξία για τους τουρίστες πελάτες, συνεργάτες και γενικά για την κοινωνία.
Συναλλαγή – Αφορά δυο πλευρές, τουριστική επιχείρηση-οργανισμός με επισκέπτη όπου:
Η αξία αποτελεί σημαντικό παράγοντα στο μάρκετινγκ.
Η αντίληψη του τουρίστα πελάτη για όλα τα οφέλη ενός τουριστικού προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, με αντίβαρο το κόστος απόκτησης και κατανάλωσης.
Τα οφέλη μπορεί να είναι λειτουργικά, εμπειρικά ή βιωματικά και / ή ψυχολογικά.
Το κόστος είναι χρήματα που πληρώνονται για:
Ανάπτυξη Στρατηγικών και Σχεδίων Μάρκετινγκ
Το μίγμα μάρκετινγκ αποτελεί την συστημική και στρατηγική προσέγγιση του μάρκετινγκ.
Το τουριστικό προϊόν, η τιμή, το σημείο πώλησης και η επικοινωνία / προώθηση.
Για την ανάπτυξη ενός αποτελεσματικού μίγματος μάρκετινγκ όσον αφορά τα τουριστικά προϊόντα, οι υπεύθυνοι μάρκετινγκ θα πρέπει:
Το ΜΚΤ Mix πρέπει να δημιουργεί ισχυρές εικόνες μοναδικότητας και αποκλειστικότητας των τουριστικών προϊόντων.
Ξεκάθαρη και μοναδική τοποθέτηση του τουριστικού προϊόντος.
Έμφαση στα χαρακτηριστικά του προϊόντος και στον τρόπο παραγωγής του (διασφάλιση υψηλής ποιότητας).
Προσεγμένη και ακριβή συσκευασία – Υψηλή τιμή.
Πιστότητα μάρκας του τουριστικού προϊόντος.
Ελάχιστα κανάλια διανομής (το προϊόν πρέπει να είναι δυσεύρετο!)
Αυστηρότατα κριτήρια επιλογής καταστήματος.
Προβολή: κύρος, γόητρο, αριστοκρατία, δύναμη, γούστο κτλ.