eCommerce στον Τουρισμό

Το ηλεκτρονικό εμπόριο στον τουρισμό.
Διανομή των πληροφοριών και της παράδοσής τους στους καταναλωτές.
Αποτελεί παράγοντα δημιουργίας ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.
Προσδίδει αξία σε επιχείρηση και πελάτες.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο φυσικά έχει μπει και στη βιομηχανία του τουρισμού με το concept του eTourism.
Μέσω του eTourism οι πελάτες έχουν πρόσβαση σε προσωποποιημένες προσφορές

Μέσω του eTourism δίνεται η ευκαιρία στις επιχειρήσεις να επεκτείνουν όλες τις γεωγραφικές, εμπορικές και επιχειρησιακές τους δραστηριότητες.
Νέοι παίκτες έχουν εισέλθει στην τουριστική αγορά. Η πιο σημαντική αλλαγή ήταν ο πολλαπλασιασμός των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο ως κύριο μηχανισμό διανομής για άμεσες πωλήσεις.
Οι καταναλωτές λόγω του μειωμένου κόστους κατευθύνονται απευθείας στον φορέα μέσω του διαδικτύου, απειλώντας τόσο τους παραδοσιακούς μεταφορείς όσο και το σύνολο του συστήματος διανομής τους (π.χ. GDSs και ταξιδιωτικά γραφεία).

Το σημαντικότερο πλεονέκτημα του διαδικτύου είναι η κατάργηση του μεσάζοντα στις αγοραπωλησίες αγαθών και υπηρεσιών.
Οι ΤΠΕ επιτρέπουν στους παρόχους υπηρεσιών στον τομέα του τουρισμού να αλληλεπιδρούν άμεσα με τους καταναλωτές.
Νέοι παίκτες εισέρχονται στην αγορά (π.χ. ταξιδιωτικοί διαμεσολαβητές που λειτουργούν αποκλειστικά στο διαδίκτυο).

Δείτε την πλατφόρμα της Ε.Ε. για τον τουρισμό

Τι περιλαμβάνει το eTourism
Το eTourism περιλαμβάνει τις παρακάτω κατηγορίες:

  • Ενδοεπιχειρησιακή Λειτουργία
  • Επιχείρηση με επιχείρηση (business to business, B2B)
  • Επιχείρηση με καταναλωτή (business to consumer, B2C)
  • Καταναλωτή με καταναλωτή (consumer to consumer, C2C)
  • Επιχείρηση σε κυβέρνηση ή ανάποδα (business to government)