Οι υπηρεσίες εστίασης και ευρύτερα η γαστρονομία αποτελούν έναν από τους καθοριστικούς παράγοντες οι οποίου διαφοροποιούν την εμπειρία του καταναλωτή και εμπλουτίζουν το τουριστικό προϊόν συνολικά.
Οι υπηρεσίες εστίασης τόσο όσον αφορά τα εστιατόρια, όσο και τις υπηρεσίες διαμονής αποτελούν βασικό μέρος των τουριστικών εξόδων ενός επισκέπτη που μπορεί να φθάσει το 44% για ένα πενταήμερο ταξίδι (4 διανυκτερεύσεις), όπως έχει καταδειχθεί σε μελέτες .
Τα εστιατόρια που επιθυμούν να διαδραματίσουν παράγοντα εμπλουτισμού του τουριστικού προϊόντος οφείλουν να υιοθετούν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά όπως:
Παράδειγμα:
Ένα από τα σημαντικότερα resort της χώρας έχει επενδύσει μέσα από συγκεκριμένα προγράμματα στην ένταξη της γαστρονομία και των τοπικών προϊόντων ως στοιχείο εμπλουτισμού. Σύμφωνα με μελέτες στον όμιλο SANI RESORT γίνεται χρήση τοπικών και εγχώριων προϊόντων σε ποσοστό 56% των χρήσεων φαγητού και ποτών που λαμβάνουν μέρος στους χώρους εστίασης της μονάδας (Ινσετε, 2017). Επίσης, το resort διενεργεί κάθε χρόνο ένα φεστιβάλ γαστρονομίας για να εμπλουτίσει το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν και με στόχο να μυήσει τους επισκέπτες στην ελληνική κουζίνα και τα ποιοτικά προϊόντα της Χαλκιδικής. Στο Sani Gourmet λαμβάνουν μέρος διάσημοι σεφ από όλο τον πλανήτη με στόχο να δημιουργήσουν με επίκεντρο την ελληνική γαστρονομία. Πρόκειται για ένα θεσμό που λαμβάνει μέρος από το 2006 και διαρκεί 5 ημέρες.
Εικόνα: Sani Gourmet